kuba |
Wysłany: Pon 15:45, 09 Paź 2006 Temat postu: Regulamin. |
|
Regulamin "Forum RPG o systemie D&D"
1. Zasady ogólne:
1.1. "Forum RPG o systemie D&D" służy do dyskusji i wymiany poglądów pomiędzy użytkownikami forum na temat Dungeons & Dragons (Lochy i Smoki) w przeznaczonych do tego działach.
1.2. Zabronione jest:
1.2.1. Łamania regulaminu na PW (Prywatnej Wiadomości).
1.2.2. Reklamowania forów o fantastyce.
1.2.3. Umieszczania graficznych reklam.
1.2.4. Rejestracji i/lub korzystania na forum z więcej, niż jednego loginu (jednak w przypadku więcej niż jedej osoby, korzystającej z tego samego komputera należy założyć osobne konto dla każdej z nich).
1.2.5. Umieszczania ilustracji/rysunków/zdjęć w podpisach lub postach.
1.2.6. Promowania satanizmu, przemocy lub działania niezgodnego z prawem.
1.2.7. Obrażania uczuć religijnych, mniejszości narodowych i wyznawanych przez innych wartości (chyba, że w są w ogólnym pojeciu negatywne, jak szowinizm, faszyzm, czy satanizm).
1.3. Forum to należy do serwisu Abasz'Har
2.1. Zakazuje się umieszczania jako awatara:
2.1.1. Niecenzuralnych rysunków, zdjęć i znaków (m.in. wulgarne gesty, pornografia).
2.1.2. Ilustracji/rysunków/zdjęć/symboli o rozmiarze przekraczającym 20 KB.
2.1.3. Ilustracji/rysunków/zdjęć/symboli używanych przez innego użytkownika.
2.1.4. Animowanych ilustracji.
2.2. W podpisach:
2.2.1. Obowiązują wszystkie zasady regulaminu forum.
2.2.2. Nie wolno umieszczać podpisów większych, niż 4 linijki czcionką średniego rozmiaru.
2.2.3. Nie wolno pisać czcionką większą, niż średni.
2.2.4. Można pisać tekst dłuższy, niż 4 linijki, czcionką proporcjonalnie mniejszą.
3.1. W postach zakazuje się:
3.1.1. Umieszczania wiadomości niezgodnych z tematyką wątku. (chyba, że okazjonalnie, jako krótki dodatek do długiego postu).
3.1.2. Umieszczania jednego postu pod drugim (należy korzystać z funkcji Edytuj).
3.1.3. Nadużywania: Zanków interpunkcyjnych, eminoktonów rozmiaru czcionki innej, niż średni, dużych liter, podkreśleń, pogrubień, kursywy i zmienionego koloru. Nie wolno również napisać całego postu w któryś z pw. sposobów.
3.1.4. Pisania nie na temat (chyba, że okazjonalnie, jako krótki dodatek do długiego postu na temat).
3.1.5. Powielania tej samej informacji.
3.1.6. Używanie wyrazów wulgarnych, także wygwiazdkowanych, wykropkowanych, czy w inny sposób pozostawionych do domysłu.
3.1.7. Zakładania wątku z pytaniem, na które można odpowiedzieć "tak" lub "nie".
3.1.10. Poszukiwania, oferowania i informowania o: treściach, przedmiotach, oprogramowaniu i miejscach sprzedaży łamiących prawa autorskie.
3.1.11.Łamania praw autorskich.
3.1.12.Pisania przetłumaczalnych słów w języku innym, niż polski, jeśli nie jest to konieczne. W razie podawania linku do strony w języku obcym należy to zaznaczyć.
3.1.13.Pisania nic nie wnoszących informacji.
3.1.14. Ilustracji/rysunków/zdjęć/symboli o rozmiarze przekraczającym 20 KB. Punkt ten może być ewentualnie naruszany w dziale "Własna Twórczość", jeśli jest to użyteczne. Ostateczna interpretacja celowości umieszczenia grafiki oraz decyzja o jej usunięciu lub pozostawieniu, należy do administracji.
3.2. W postach:
3.2.1. Wyrazy z języka obcego można stosować przy kopiowaniu/przepisywaniu tekstu napisanego w innym języku, chodź miło widziane jest jego przetłumaczenie.
3.2.2. Należy pisać według zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji. Polskie znaki nie są wymagane, pod warunkiem, że użytkownik nie ma do nich dostępu.
3.2.3. Kolor czerwony może używać tylko administracja.
3.3. Zabronione jest:
3.3.1. Nie przestrzeganie w tematach informacji o pisowni, zawartej w punkcie 3.
3.3.2. Powielanie tematów.
3.3.3. Zakładanie tematów nie zgodnych z tematyką działu.
3.3.4. Zakładanie tematów o gustach jest zabronione. Będą one kasowane. Pozwolenie na dyskusję o gustach trzeba uzyskać od Władcy Podziemi, który raczej nie wyrazi na to zgody.
4. Pozostałe informacje:
4.1. Forum nadzoruje administracja (Władca Podziemi---> Generałowie Władcy Podziemi---> Mistrzowie Podziemi).
4.2. Dobrze jest również przestrzegać zaleceń dużo mocniej zaawansowanych użytkowników, gdyż posiadają znaczną wiedzę o panujących na forum zasadach. Nie robienie tego nie jest jednak sprzeczne z regulaminem.
4.3. Zabrania się usuwania uwag: Władców Podziemi--->Generałów Władcy Podziemi---> Mistrzów Podziemi lub członków administracji wyższych rangą, bez ich pozwolenia. Tylko oni mogą usunąć swoje komentarze.
4.4. Posty, które w jakiś sposób będą łamały powyższy regulamin, będą usuwane, a wiadomość o tym fakcie wysyłana do autora Prywatną Wiadomością, jeśli sytuacja będzie się powtarzać posty będą usuwane bez ostrzeżenia. W razie gdyby użytkownik nie zastosował się do upomnień administracji grozi mu usunięcie z forum.
4.5. Notoryczne łamanie regulaminu i brak reakcji na upomnienia administracji forum będzie karane banicją (usunięciem użytkownika z forum).
4.6. Decyzja o usunięciu jest podejmowana przez Władcę Podziemi.
4.7. Regulaminy poszczególnych działów są podrzędne wobec tego regulaminu.
4.8. Wszelkie uwagi lub wątpliwości w interpretacji regulaminu proszę kierować do Władcy Podziemi korzystając z PW. Ostatnie słowo w tej kwestii mają Władca Podziemi---> Generałowie Władcy Podziemi---> Mistrzowie Podziemi.
5.Dodatkowe informacje:
5.1. Kolejność administracji (od najmniej ważnego):
-Mistrz Podziemi (MP)
-Generał Władcy Podziemi (GWP)
-Władca Podziemi (WP)
5.2. Kolejność stopni zaawansowania użytkowników forum (od najmniej zaawansowanego):
-Nowicjusz 0
-Początkujący 25
-Użytkownik 50
-Użytkownik Zawansowany 100
-Zbrojny 150
-Adept 200
-Arystokrata 300
-Wojownik Sztyletu 400
-Wojownik Miecza 500
-Wojownik Dwóch Ostrzy 600
-Nowicjusz Zakonu Łuku 750
-Kawaler 1 000
-Hierofanta 1 250
-Arcymag 1 500
-Epicki Bohater 2 000
Załącznik "A"
Załącznik "A" ten dotyczy działów:
- Prowadzenie i przygotowywanie sesji internetowej
- Pojedynki i turnieje
- Zakończone pojedynki, sesje i turnieje
- Zbieranie drużyny ze swoich okolic
- Oferty sprzedaży, kupna i zamiany podręczników
A1. Każdy: temat pomocniczy sesji, temat pomocniczy pojedynku, temat pomocniczy turnieju, informacja o zbieraniu drużyny ze swoich okolic oraz oferta sprzedaży, kupna i zamiany podręczników, zostanie zamknięta po dwóch miesiącach od napisania ostatniej wiadomości lub aktualizacji (zawsze liczy się najświeższa data). W celu zapobiegnięcia temu: patrz punkt A2.
A2. Założyciel tematu powinien korzystać z opcji "edytuj" i w swoim pierwszym poście, na samym jego dole, umieszczać informację o treści:
Ostatnia aktualizacja: {data edycji, nie wymagana godzina}. W przeciwnym razie patrz punkt 1. Podanie nieprawdziwej daty (granica błędu jeden dzień) jest złamaniem regulaminu.
A3. W momencie zamknięcia tematu czyniąca to osoba pisze wiadomość, informującą o tym, że temat został zamknięty z powodu zdezaktualizowania.
A4. W celu ponownej aktualizacji i odblokowania tematu należy napisać do GWP działu w przeciągu dwóch tygodni od jego zamknięcia.
A5. Po dwóch tygodniach od zamknięcia zdezaktualizowanego tematu można go usunąć. Tematy usuwa GWP działu.
A6. Opisy rozgrywek: turniejów, sesji i pojedynków będą przenoszone do działu "Zakończone pojedynki, sesje i turnieje" po dwóch miesiącach od napisania w nich ostatniej wiadomości lub aktualizacji (zawsze liczy się najświeższa data). W celu zapobiegnięcia temu: patrz punkt A2.
A7. Opisy rozgrywek: turniejów, sesji i pojedynków przeniesione do działu "Zakończone pojedynki, sesje i turnieje" nie będą kasowane. Chyba, że: patrz punkt A9.
A8. Czasu na aktualizację tematu może być w wyjątkowych sytuacjach wydłużony. Prośbę o to należy kierować do GWP, który w razie pomyślnego rozpatrzenia wniosku umieszcza ta informację na samym dole pierwszego postu w temacie, kolorem czerwonym oraz podpisuje się.
A9. Każdy temat może być usunięty na prośbę założyciela lub z powodu niezgodności z regulaminem.
A10. Czasu na aktualizację tematu może być w wyjątkowych sytuacjach wydłużony. |
|